درس خواندن را از سال دوم دبیرستان باید بطور جدی اغاز کرد/تفریحات و کارهای بیهوده را باید کاهش داد

درس خواندن را از سال دوم دبیرستان باید بطور جدی اغاز کرد/تفریحات و کارهای بیهوده را باید کاهش داد

نخل بیدار در راستای معرفی رتبه های برتر کنکور سراسری به سراغ دو نفر از کنکوری های برتر فراشبندی رفت و گفت وگویی صمیمی با حسین شکاری رتبه 103 علوم تجربی و فردین عوضپور رتبه 45 علوم انسانی انجام داد.

درس خواندن را از سال دوم دبیرستان باید بطور جدی اغاز کرد/تفریحات و کارهای بیهوده را باید کاهش داد

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج دانش اموزی به نقل از نخل بیدار فردین عوضپور و حسین شکاری دو دانش آموز پرتلاش فراشبندی که توانستند جزء فراشبندی های برتر کنکور سراسری 94 باشند با نخل بیدار گفت وگو کردند.

فردین عوضپور فرزند علیرضا و متولد 1376  توانست در رشته علوم انسانی به رتبه 45 منطقه 3 دست یابد و همچنین حسین شکاری فرزند یدالله متولد 1375 نیز در رشته علوم تجربی به رتبه 103 منطقه 3 دست یافت .

فراشبندی های برتر کنکور 94

به ادامه مطلب مراجعه فرمایید

خبرنگار ما در یک نشستی صمیمی با این دو جوان گفتگو کرده است که در ادامه پاسخ ها بصورت مجزا می آید:

فراشبندی های برتر کنکور 94

روزانه چند ساعت مطالعه درسی داشتید و آیا به کلاس کنکور هم می رفتید؟

فردین عوضپور: روزهایی که به مدرسه می رفتم 4 الی 5 ساعت درس میخواندم ولی روزهای تعطیل 6 تا 7 ساعت بصورت مفید مطالعه داشتم و هیچ کلاس کنکوری شرکت نکردم .

 

حسین شکاری: روزانه 8 تا 12 ساعت به درس خواندن مشغول بودم چرا که بر اساس فرم جدید کنکور نمی توان با کم درس خواندن به هدف خود رسید و باید نهایت تلاش خود را داشت و در ازمون های آزمایشی شرکت کرده ام ولی کلاس کنکور خیر.

 

چه رشته ای را انتخاب خواهید نمود وآیا برنامه برای کسب سطوح بالاتر علمی نیز دارید ؟

فردین عوضپور: به رشته حقوق علاقه بسیار دارم و قصد دارم دردانشگاه شهید بهشتی تهران درسم را ادامه دهم و یا رشته علوم قضایی دانشگاه تهران را برگزینم  و پس از لیسانس نیز به آزمون های استخدامی و وکالت بیشتر فکر می کنم تا ادامه تحصیلات .

 

حسین شکاری: هنوز تصمیم قطعی جهت انتخاب رشته نگرفته ام ولی دوست دارم در رشته پزشکی آن هم در یکی از شهر های تهران یا شیراز ادامه تحصیل کنم و پس از گذراندن دوره عمومی قطعادر یکی از رشته ها جهت اخذ تخصص تلاش خواهم کرد.

 

وقتی نتیجه کنکور خود را دیدی چه حسی برایت بوجود امد؟

فردین عوضپور: به هیچ وجه حس خوبی نداشتم چون که فکر می کردم رتبه زیر 10 از منطقه 3 را بیاورم.

 

حسین شکاری: بر حسب نتایج آزمون های آزمایشی انتظار خوبی داشتم ولی وقتی نتیجه کنکور امد غافلگیر شدم چون رتبه من از آن چیزی که انتظار داشتم بهتر بود و خیلی خوشحال شدم برای این موفقیت.

 

 

دو کنکوری برتر فراشبندی

 

مهمترین عامل موفقیت شما از نظر خودتان چیست؟

فردین عوضپور: اول لطف خدا و سپس زحمات پدر و مادر که محیطی خوب برایم مهیا نمودند تا بتوانم با خیال آسوده درس بخوانم و نهایتا نیز تلاش و پشتکار خودم عامل موفقیتم شد.

 

حسین شکاری: اگر موفقیتی حاصل شده در وهله اول مرهون لطف خدا و در مرحله بعد بخاطر زحمات پدر و مادر، معلمان، استادان و کادر قلمچی و همچنین روحیه دادن دوستان و در نهایت تلاش خودم که همه با هم عامل این موفیقت برای من بود.

 

آیا برنامه ریزی خاصی برای درس خواندن داشتید؟

فردین عوضپور: من برنامه های کوتاه مدت و بلند مدتی تهیه کردم و با استفاده از برنامه راهبردی قلمچی و تطبیق با برنامه درسی مدرسه  به مطالعه و درس خواندن می پرداختم.

 

حسین شکاری: بصورت کلی در دراز مدت از برنامه راهبردی قلمچی استفاده کردم و این برنامه را برای خود بصورت کوتاه مدت شخصی سازی کردم و بصورت هفتگی مطالعه می کردم.

 

آیا قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور را ندارید؟

فردین عوضپور: نه به هیچ عنوان قصد ندارم و دوست دارم در کشور خودم تحصیل کنم  چرا که امکانات لازم برای تحصیل در رشته های انسانی در کشور فراهم است و علاقه ای نیز به خارج از کشور ندارم.

 

حسین شکاری: نه خیر چون شرایط تحصیل مناسب در کشور مهیاست چنین قصدی ندارم.

 

دو کنکوری برتر فراشبندی

 

 

در زمان کنکور و پس از آن تا زمان اعلام نتایج استرس هم داشتید؟

فردین عوضپور: زمان کنکور و پس از آن خیلی کم استرس داشتم  ولی زمان علام نتایج کمی استرسم بیشتر شد .

 

حسین شکاری: موقع کنکور و بعد از کنکور استرس خاصی نداشتم چونکه اعتقاد داشتم که حداکثر تلاش خود خود را انجام داده ام و با ایمان و توکل برخدا سر جلسه حاضر شدم ولی روزهای آخر و موقع اعلام نتیجه کمی استرس داشتم.

 

انتظار چه رتبه ای را داشتید؟

فردین عوضپور: انتظار رتبه زیر 100 کشوری و 10 تا 15 منطقه 3 را داشتم.

 

حسین شکاری: انتظار بین 200 تا 300 منطقه 3 را داشتم .

 

چه توصیه ای به دانش آموزان ودیگر جوانانی که در سالهای آینده باید کنکور دهند دارید؟

فردین عوضپور: درس خواندن یکی از مراحل زندگی است اما برای برخی ها ممکن است تنهاترین و بهترین راه برای رسیدن به موفقیت و آینده ای خوب باشد و باید درس خواندن را به طور جدی از سال های دوم و سوم دبیرستان دنبال کنند و با کاهش کارهای بیهوده و کم کردن تفریحات بصورت عمیق به مطالعه بپردازند تا به موفقیت دست یابند.

 

 حسین شکاری: به نظر من خداوند استعداد هر کس را در رشته ای قرار داده و توصیه می کنم هرکس ابتدا رشته ای که درآن استعداد دارد را کشف کند و به دنبال آن برود و به دانش اموزانی که هدف درس خواندن در مراجع بالا تر را دارند و قصد تحصیلات عالیه کرده اند توصیه می کنم که درس خواندن را بصورت عمیق و مفهومی از سال دوم وسوم دبیرستان شروع کنند و کار امروز را به فردا میندازند.

 

دو کنکوری برتر فراشبندی



|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
نویسنده : با ولایت تا شهادت
تاریخ : یک شنبه 4 مرداد 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: